Narrow your search
Listing 1 - 10 of 538 << page
of 54
>>
Sort by

Book
Schooldagen : een jaar in het leven van een muziekdocent
Author:
ISBN: 9789045027319 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

mslag

Keywords

Schooldagen --- Leraren --- Schooldag --- Leraar --- Directie


Book
Startende leraren in het po en vo : goede begeleiding aan het begin van de loopbaan
Author:
ISBN: 9789492525369 9492525364 Year: 2018 Publisher: 's-Gravenhage Pica Onderwijsmanagement

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met een lerarentekort in het vooruitzicht is het van belang om startende leraren een ?zachte landing? te geven. In het begin wordt werken in onderwijs namelijk als heftig, intensief en soms zelfs slopend ervaren. Schoolleiders hebben dan ook de taak te zorgen voor effectieve ondersteuning en goede begeleidingsprogramma?s, zodat startende leraren niet vroegtijdig het vak verlaten.In dit boek zijn de inzichten die in de afgelopen jaren ontwikkeld zijn, bij elkaar gebracht en vertaald naar concrete handvatten voor de inrichting van die begeleidingsprogramma?s. Daarbij staan twee perspectieven centraal.Allereerst het perspectief van de leerling. Uitgangspunt is dat het begeleiden van startende leraren niet alleen van belang is voor de starter, maar juist voor de leerling. Startende leraren die net van de opleiding afkomen zijn immers ?slechts? startbekwaam en kunnen en moeten zich nog verder ontwikkelen om leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen.Het tweede perspectief heeft betrekking op het beroep, waarbij het uitgangspunt is dat het beroep van leraar een continuüm is. De leraar blijft zich dus ontwikkelen; het is een proces van levenslange ontwikkeling. Dat perspectief heeft grote implicaties voor leraren, schoolleiders én de leercultuur binnen scholen.Die twee perspectieven vormen een rode draad waarmee de belangen van leerlingen, startende en ervaren leraren en schoolleiders in dit boek met elkaar verbonden worden.De inzichten en inspiratie voor dit boek zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit de activiteiten en netwerken rond het project Junior Leraar, een project waarbinnen de Hogeschool van Amsterdam en scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de regio Amsterdam de afgelopen jaren hebben samengewerkt. De vele gesprekken die in die periode met startende leraren, coaches en schoolleiders gevoerd zijn, zijn verwerkt in de verschillende hoofdstukken en in de voorbeelden die daarin opgenomen zijn.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)


Book
De startende leraar : leraar worden en blijven
Author:
ISBN: 9789401467179 Year: 2020 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar


Book
De 10 basiscompetenties van de leraar : het beroepsprofiel van de leraar kleuter-, lager en secundair onderwijs
Author:
ISBN: 9789030120254 Year: 2011 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Timemanagement voor leerkrachten : werkdruk tackelen en muggen meppen
Author:
ISBN: 9789461181763 9461181760 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.


Book
Kom maar op met je feedback : feedback leren geven en ontvangen in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789065080578 Year: 2017 Publisher: CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beoordelen van leraren loont de moeite!
Author:
ISBN: 9789065086150 Year: 2009 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

-6508-615-0


Book
Bliksemstart : word een topleraar in 100 dagen
Author:
ISBN: 9789056760557 Year: 2018 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De eerste periode van je loopbaan als leerkracht kan een behoorlijke worsteling zijn. Bliksemstart helpt je om in korte tijd beter en met meer plezier les te geven. Met Bliksemstart werk je gericht aan je eigen ontwikkelpunten. In kleine stapjes versterk je je klassenmanagement en didactische vaardigheden. In 100 dagen verlopen ook jouw lessen gesmeerd.Hoe werkt het?Om precies te weten waar je staat, vul je eerst de Bliksemstart-starttest in. Zo zie je in één oogopslag aan welke ontwikkelpunten je kunt gaan werken. Bliksemstart zorgt ervoor dat je jouw leerkrachtvaardigheden in de juiste volgorde versterkt en verbetert. De fase waarin jouw ontwikkeling zich bevindt, is daarbij het uitgangspunt. Bij elk ontwikkelpunt geeft het boek praktische aanwijzingen en concrete actiestappen waarmee je in de praktijk gaat oefenen. Je zult zien dat je direct resultaat boekt. Met de reflectievragen, die bij elk ontwikkelpunt zijn opgenomen, word je je nog meer bewust waar jouw manier van lesgeven nog bijsturing nodig heeft.( https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/bliksemstart )


Book
Opeens weet je het... je wordt leraar! : praktische leidraad voor zij-instromers en starters in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789493209329 Year: 2022 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor zij-instromers en andere starters is het onderwijs vaak een nieuwe wereld, waarin er ontzettend veel op hen af komt. Waarom zou je daarvoor kiezen? En hoe kun je alle ballen – van werk, (deeltijd)studie en privéleven – hooghouden? Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. Marjolein Mantelaers schetst een eerlijk beeld van – zoals ze zelf zegt – ‘het leven als leraar’. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters zo goed mogelijk voorbereiden op een baan in het onderwijs en hun een steuntje in de rug geven. Ze geeft veel concrete handvatten: van inzichten in hoe je je perfectionisme kunt laten varen tot studie(keuze)tips en hulp bij het inrichten van je eerste lessen. Ook komen (ervarings)deskundigen aan het woord: studenten, startende leraren, ervaren leraren en teamleiders. Marjolein beschrijft het vak van leraar zoals het is: een fantastisch beroep, maar niet altijd makkelijk om je staande in te houden. Ze geeft een optimistisch, maar realistisch beeld, zodat jij als starter de juiste keuzes kunt maken.


Book
Begeleiding startende leraren : praktijk en theorie
Authors: --- ---
ISBN: 9789044136760 9044136763 Year: 2019 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een startende leraar moet vanaf dag één leren omgaan met belangen en wensen van vele actoren: leerlingen, collega's, ouders en schoolleiders. Of volgens een starter: 'Je komt met het idee dat je als leraar alleen leraar moet zijn, maar je bent ook pedagoog, opvoeder, je bent van alles'. Een goed 'inductieprogramma' voor startende leraren in de eerste jaren van hun loopbaan, is essentieel om een soepele transitie van opleiding naar beroep te realiseren, de praktijkschok te dempen en de professionele ontwikkeling te bevorderen.Dit boek beschrijft verschillende manieren waarop (onderdelen van) inductieprogramma's kunnen worden vormgegeven en ingebed in de schoolorganisatie. De praktijkvoorbeelden komen uit een Nederlands project, dat geïnitieerd werd door het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen. Het nationale project bestond uit negen regionale projecten, waarin medewerkers van universitaire lerarenopleidingen en lerarenopleidingen uit instellingen voor hoger beroepsonderwijs in samenwerking met scholen uit hun regio intensief werkten aan de verbetering van inductieprogramma's. De verschillende bijdragen bevatten concrete voorbeelden, aangevuld met theoretische en empirische inzichten, waarmee de auteurs de praktijk hopen te inspireren: Human Resource Management tools, professionaliseringstrajecten voor (vak)coaches en begeleiders, borging van inductiemaatregelen, interventies gericht op de startende leraren zelf, zoals professionele identiteitsworkshops, videoclubbegeleiding en vakdidactische Lesson Study. Dit boek illustreert zowel het inductieprogramma als het flankerend onderzoek en maakt het toegankelijk voor iedereen die betrokken is bij en/of geïnteresseerd is in het begeleiden van startende leraren. Elk hoofdstuk is geschreven door de onderzoekers die in de betreffende regio actief waren.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044136760

Listing 1 - 10 of 538 << page
of 54
>>
Sort by