Listing 1 - 10 of 538 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
mslag
Schooldagen --- Leraren --- Schooldag --- Leraar --- Directie
Choose an application
Met een lerarentekort in het vooruitzicht is het van belang om startende leraren een ?zachte landing? te geven. In het begin wordt werken in onderwijs namelijk als heftig, intensief en soms zelfs slopend ervaren. Schoolleiders hebben dan ook de taak te zorgen voor effectieve ondersteuning en goede begeleidingsprogramma?s, zodat startende leraren niet vroegtijdig het vak verlaten.In dit boek zijn de inzichten die in de afgelopen jaren ontwikkeld zijn, bij elkaar gebracht en vertaald naar concrete handvatten voor de inrichting van die begeleidingsprogramma?s. Daarbij staan twee perspectieven centraal.Allereerst het perspectief van de leerling. Uitgangspunt is dat het begeleiden van startende leraren niet alleen van belang is voor de starter, maar juist voor de leerling. Startende leraren die net van de opleiding afkomen zijn immers ?slechts? startbekwaam en kunnen en moeten zich nog verder ontwikkelen om leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen.Het tweede perspectief heeft betrekking op het beroep, waarbij het uitgangspunt is dat het beroep van leraar een continuüm is. De leraar blijft zich dus ontwikkelen; het is een proces van levenslange ontwikkeling. Dat perspectief heeft grote implicaties voor leraren, schoolleiders én de leercultuur binnen scholen.Die twee perspectieven vormen een rode draad waarmee de belangen van leerlingen, startende en ervaren leraren en schoolleiders in dit boek met elkaar verbonden worden.De inzichten en inspiratie voor dit boek zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit de activiteiten en netwerken rond het project Junior Leraar, een project waarbinnen de Hogeschool van Amsterdam en scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de regio Amsterdam de afgelopen jaren hebben samengewerkt. De vele gesprekken die in die periode met startende leraren, coaches en schoolleiders gevoerd zijn, zijn verwerkt in de verschillende hoofdstukken en in de voorbeelden die daarin opgenomen zijn.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Leraren --- Beginnende leraren --- Leraren basisonderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Coaching --- Beginnende leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar secundair onderwijs
Choose an application
Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar
Leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- coaching --- leraren --- lerarenbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Professionele ontwikkeling --- Motivatie : onderwijs --- 371.21 --- Leraren : lesgeven --- Motivatie ; leraren --- Lesgeven --- 371.39 --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
De 10 basiscompetenties van de leraar biedt een ondersteunende uitleg over de verschillende aspecten van het leraarschap. De aandacht gaat vooral naar het optimaliseren van het onderwijsgedrag en naar zelfreflectie.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsprofielen --- competenties --- leraren --- 450.7 --- basiscompetenties --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren secundair onderwijs --- onderwijs --- 691 --- Basiscompetenties --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- leraren lager onderwijs --- 331.54 --- Basiscompetenties ; onderwijs --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Pedagogie en didactiek --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- departement Lerarenopleiding 11 --- lerarenberoep --- Leraren basisonderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.
tijdmanagement --- School management --- leraren --- onderwijsorganisatie --- Timemanagement --- Leraren basisonderwijs --- Leraren : stress --- 473.7 --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Tijdsbesteding --- Professionalisering --- Leraren --- Werkdruk --- Leraar --- Werklast --- Directie --- Teaching --- lerarenberoep
Choose an application
Leraren ; evaluatie --- Leraren ; professionalisering --- Feedback --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- persoonlijke vaardigheden --- feedback --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijspraktijk --- Schoolmanagement --- Schoolcultuur
Choose an application
-6508-615-0
Evaluatie --- Schoolmanagement --- Personeelsmanagement --- leraren --- competenties --- functioneringsgesprekken --- 458.1 --- Leraren --- Competenties --- Personeelsbeleid --- Beoordelen
Choose an application
De eerste periode van je loopbaan als leerkracht kan een behoorlijke worsteling zijn. Bliksemstart helpt je om in korte tijd beter en met meer plezier les te geven. Met Bliksemstart werk je gericht aan je eigen ontwikkelpunten. In kleine stapjes versterk je je klassenmanagement en didactische vaardigheden. In 100 dagen verlopen ook jouw lessen gesmeerd.Hoe werkt het?Om precies te weten waar je staat, vul je eerst de Bliksemstart-starttest in. Zo zie je in één oogopslag aan welke ontwikkelpunten je kunt gaan werken. Bliksemstart zorgt ervoor dat je jouw leerkrachtvaardigheden in de juiste volgorde versterkt en verbetert. De fase waarin jouw ontwikkeling zich bevindt, is daarbij het uitgangspunt. Bij elk ontwikkelpunt geeft het boek praktische aanwijzingen en concrete actiestappen waarmee je in de praktijk gaat oefenen. Je zult zien dat je direct resultaat boekt. Met de reflectievragen, die bij elk ontwikkelpunt zijn opgenomen, word je je nog meer bewust waar jouw manier van lesgeven nog bijsturing nodig heeft.( https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/bliksemstart )
Beginnende leraren --- Leraren --- Professionele ontwikkeling --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Voor zij-instromers en andere starters is het onderwijs vaak een nieuwe wereld, waarin er ontzettend veel op hen af komt. Waarom zou je daarvoor kiezen? En hoe kun je alle ballen – van werk, (deeltijd)studie en privéleven – hooghouden? Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. Marjolein Mantelaers schetst een eerlijk beeld van – zoals ze zelf zegt – ‘het leven als leraar’. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters zo goed mogelijk voorbereiden op een baan in het onderwijs en hun een steuntje in de rug geven. Ze geeft veel concrete handvatten: van inzichten in hoe je je perfectionisme kunt laten varen tot studie(keuze)tips en hulp bij het inrichten van je eerste lessen. Ook komen (ervarings)deskundigen aan het woord: studenten, startende leraren, ervaren leraren en teamleiders. Marjolein beschrijft het vak van leraar zoals het is: een fantastisch beroep, maar niet altijd makkelijk om je staande in te houden. Ze geeft een optimistisch, maar realistisch beeld, zodat jij als starter de juiste keuzes kunt maken.
Teacher education. Teacher's profession --- zij-instromers --- lerarenopleiding --- leraren --- Lerarenberoep --- Professionalisering --- Startende leraren --- Lerarenopleiding --- Leraar
Choose an application
Een startende leraar moet vanaf dag één leren omgaan met belangen en wensen van vele actoren: leerlingen, collega's, ouders en schoolleiders. Of volgens een starter: 'Je komt met het idee dat je als leraar alleen leraar moet zijn, maar je bent ook pedagoog, opvoeder, je bent van alles'. Een goed 'inductieprogramma' voor startende leraren in de eerste jaren van hun loopbaan, is essentieel om een soepele transitie van opleiding naar beroep te realiseren, de praktijkschok te dempen en de professionele ontwikkeling te bevorderen.Dit boek beschrijft verschillende manieren waarop (onderdelen van) inductieprogramma's kunnen worden vormgegeven en ingebed in de schoolorganisatie. De praktijkvoorbeelden komen uit een Nederlands project, dat geïnitieerd werd door het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen. Het nationale project bestond uit negen regionale projecten, waarin medewerkers van universitaire lerarenopleidingen en lerarenopleidingen uit instellingen voor hoger beroepsonderwijs in samenwerking met scholen uit hun regio intensief werkten aan de verbetering van inductieprogramma's. De verschillende bijdragen bevatten concrete voorbeelden, aangevuld met theoretische en empirische inzichten, waarmee de auteurs de praktijk hopen te inspireren: Human Resource Management tools, professionaliseringstrajecten voor (vak)coaches en begeleiders, borging van inductiemaatregelen, interventies gericht op de startende leraren zelf, zoals professionele identiteitsworkshops, videoclubbegeleiding en vakdidactische Lesson Study. Dit boek illustreert zowel het inductieprogramma als het flankerend onderzoek en maakt het toegankelijk voor iedereen die betrokken is bij en/of geïnteresseerd is in het begeleiden van startende leraren. Elk hoofdstuk is geschreven door de onderzoekers die in de betreffende regio actief waren.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044136760
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- schoolbeleid --- lerarenberoep --- interne begeleiding --- begeleiding --- Leraren --- Onderwijsbeleid --- Leraren ; opleidingen --- Beginnende leraren --- Loopbaan --- leraren --- lerarenbegeleiding --- beginnende leraren --- PXL-Education 2020 --- onderwijskunde --- Leraar --- Beginnende leraar --- Directie
Listing 1 - 10 of 538 | << page >> |
Sort by
|